Friday, February 7, 2014

Negrese Altfel




          Sunt o mare amatoare de ciocolata, desi pot spune ca sunt pe toane si se intampla uneori si minunea de a nu avea pofta de ciocolata, ceea ce nu este cazul momentan :) Unul dintre deserturile mele preferate este negresa, doar ca nu prea ma incanta "noua" negresa imprumutata din "vecini", aceea cu interiorul lipicios, ci imi place negresa care are consistenta unei prajituri obisnuite, dar cu clasicul gust de negresa.

           Fiindu-mi dor de acest gust din copilarie, am umblat putin la ingrediente si pot spune fara lipsa de modestie ca am ajuns exact unde vroiam. Am negresa pe care o stiam eu din copilarie.


           Ingrediente:

           - 3 oua
           - 3/4 cana cu zahar (aprox. 150g)
           - 1 plic zahar vanilat
           - 250 ml lapte
           - 125g margarina
           - 1 3/4 cana faina
           - 3-4 lingurite cacao
           - 1 plic praf de copt
           - 1 varf de cutit bicarbonat
           - 1 praf de sare (cam cat luati in 3 degete)
           - esenta de rom si vanilie dupa gust
           - 1/2 lingura zeama de lamaie


           Incalzeste cuptorul.

           Incalzeste laptele si zaharul pe foc pentru a se topi zaharul. Dupa ce s-a topit, pune margarina si opreste focul. Amesteca pana se topeste toata margarina, aceasta racind laptele.

           Intr-un vas de mixer, mixeaza ouale cu sarea si zaharul vanilat pana isi maresc volumul si incep sa se albeasca. Adauga esentele si amestecul de lapte.

           Cerne faina cu praful de copt, bicarbonatul si cacaoa. Adauga la oua si mixeaza pana se combina. Adauga zeama de lamaie si mai mixeaza cateva secunde sa se amestece.


           Toarna amestecul intr-o tava tapetata cu hartie de copt si coace cel putin 20 min. Incearca sa nu deschizi cuptorul inainte sa se scurga cel putin 15 minute. Incearca blatul cu o scobitoare. Cand aceasta iese curata inseamna ca prajitura s-a copt.

           Lasa negresa sa se raceasca in tava. Nu o taia niciodata fierbinte ca se va incruzi aluatul. Asteapta pana e calduta.


           Nu este deloc greu de facut. Am folosit ca masura o cana normala, aceea de 200 ml. Poti adauga si nuci tocate in aluat sau pe deasupra. Sau poti face un sos de ciocolata topid niste ciocolata de calitate (nu de menaj) in putin lapte si adaugand putina smantana dulce dau unt (altfel se intareste la loc si rezulta o crusta de ciocolata pe deasupra).

           Sper sa va placa si voua reteta si sa o incercati.



                                                                                                 Bon Appétit!



No comments:

Post a Comment