Monday, March 23, 2015

Mancare De Ciuperci (De Post)







      Poza nu mi-a iesit atat de bine pe cat doream si imi pare rau pentru ca asta taie putin din prezentarea preparatului pentru ca daca se vede prost nu poti sa-ti faci o idee exacta despre cat de bine arata de fapt. Dar cum spuneam la un moment dat, nu sunt fotograf profesionist si asta se vede in pozele mele, dar cu siguranta mancarurile sunt absolut delicioase.

      Cand eram mica nu mancam ciuperci nici sa ma pici cu ceara, mi se parea ca aveau o textura ciudata si niciodata nu-mi placeau cum erau preparate. Deaceea e bine cand incepi sa-ti prepari singur mancare si te poti juca dupa cum consideri. Inca nu sunt pe deplin convinsa de ciupercile la gratar, dar in rest eu zic ca sunt pe drumul cel bun in a realiza cat de bune sunt defapt ciupercile atunci cand sunt preparate pe gustul meu.

      Mancarea asta de ciuperci este extraordinar de simpu de facut si ce dureaza mai mult este sa fierbi ciupercile. Pentru post sunt perfecte.



      Ingrediente:

- 500 g ciuperci
- 1 ceapa mare
- sare
- piper
- ulei

      Eu am folosit pana acum fie ciuperci pleurotus fie ghebe, dar poti sa inlocuiesti cu orice alt fel de ciuperci, mai putin champignion care nu par a fi la fel de gustoase fata de celelalte cand vine vorba de a le fierbe in prealabil.

      Ciupercile se spala bine si se pun la fiert in suficienta apa cat sa le acopere si se adauga o lingurita cu sare. Se fierb timp de o ora, dar nu le scapa din ochi sa nu se umfle si sa dea pe aragaz. Mai amesteca din cand in cand in ele sa nu se prinda de oala, mai ales daca aceasta este dintr-un material subtire.

      Dupa ce au fiert se scurg bine.

      Ceapa se toaca marunt si se pune la calit in 20 ml ulei, cam 4 linguri. Cand se rumeneste ceapa se pun ciupercile, sare si piper si se gateste pana se evapora toata apa, amestecand des. Cand incepe sa se prinda usor inseamna ca sunt gata.

      Se servesc calzi cu mamaliga si usturoi.



      Sfaturi:

       - ciupercile au nevoie de multa sare pentru a avea gust, asa ca gusta-i inainte de a opri focul pentru a te asigura ca au suficienta sare

      - poti sa pisezi 3-4 catei de usturoi si sa ii adaugi in ciuperci cand le calesti, sau sa faci mujdei sau sos de usturoi cu care sa ii servesti, in loc de a manca cu catei intregi de usturoi.



                                                                                                            Bon Appétit!



No comments:

Post a Comment