Friday, May 25, 2012

Placinta Americana cu Cirese




        Un deliciu american extraordinar de bun. Daca veti inlocui ciresele cu visine, veti obtine un exchilibru extraordinar intre dulceata aluatului si gustul acrisor al visinelor. Este o placinta ce cred ca trebuie incercata macar o data in viata.


        Ingrediente:

        - 250 g faina
        - 100 g unt
        - 80 g untura (sau margarina)
        - 100 ml apa
        - 4 linguri cu zahar
        - 1/2 lingurita amidon
        - 1 borcan dulceata de cirese
        - 1-2 linguri gris
        - 1 ou


       Se amesteca untul, untura (sau margarina), apa, zaharul, amidonul si faina. Puteti folosii mixerul cu paletele pentru aluat, sau il puteti framanta cu mana. Aluatul obtinut se pune 2 ore la frigider.

       Se imparte apoi in 2 parti, una mai mare si cealalta mai mica. Incepeti cu aluatul mai mic, si intindeti o foaie de 0,5 cm din care taiati fasii de 1 cm latime.

       Se intinde o foaie si din restul de aluat, tot de 0,5 cm grosime, si asezati-o in tava (de tarta, forma detasabila de tort, ce doriti sa folositi). Se presara grisul pe toata suprafata, pentru a nu ramane necoapta de la dulceata, se pune dulceata si peste ea se pun fasiile obtinute din cealalta parte de aluat.

       Fasiile pot fii puse astfel: jumatate din ele puse vertical si restul puse orizontal, peste celelalte, sau se poate face un model impletit.

       Se ung fasiile cu ou, fara a trece peste dulceata, si se presara zahar vanilat peste ele.

       Se da la cuptor pentru 30 de minute. Cand este gata, aluatul este crocant si auriu.


       Sugestie:

      - eu am folosit mere verzi in loc de dulceata de cirese; le-am spalat, curatat de cotor, le-am dat prin razatoare si le-am amestecat cu zahar si scortisoara.

      - daca folositi mere, pere sau orice alte fructe proaspete, va trebui sa puneti mai mult zahar in umplutura deoarece aluatul nu este foarte dulce avand doar 4 linguri cu zahar.

      - daca respectati reteta, va recomand sa folositi un gem de cirese (sau visine) de casa. Nu uitati sa presarati gris sau pesmet intre foaie si umplutura, pentru a absorbi din lichid, sa nu se incruzeasca aluatul.



       Eu am avut destul de mult timp la dispozitie si deaceea am ales acest model. Puteti sa alegeti orice alt model doriti pentru acoperirea placintei. Va fi la fel de delicioasa.

       Sper sa ajunga sa va placa la fel de mult cat a ajuns sa placa familiei mele.

                                                       

                                                                                                           Bon Appétit!


No comments:

Post a Comment